عملکرد این سیستم در تولید فشار هوا ،ایجاد فشار مماسی در هوا به هنگام عبور کردن آن از پروانه است.
نیروهای گریز از مرکز حاصل، اندک ودر حالت کلی قابل صرف نظر کردن است.در مورد هواکشهای محوری نیز بایستی انرژی سرعتی هوا به هنگام ترک پروانه به انرژی فشار تبدیل شود.بدین منظور پشت پروانه ،یک سری صفحات هادی ثابت قرار دارد که ضمن عبور هوا از لابه لای آنها ،این تبدیل صورت میگیرد.
در پاره ای از موارد در جلوی پروانه یکسری پره های پیش دورانی تعبیه میشود که این بالکها،هوا را در جهت مخالف چرخش پروانه به گردش در می آورند و در نتیجه ، هوا پس از ترک پروانه ، دارای حرکت دورانی خفیفی میگردد.بدیهی میباشد در این
تبدیل انرژی افت حاصله بسیار قابل توجه میباشد.
Copyright © 2015 Powered By Arbi-Design - All Rights Reserved