logo
88826005 - 88860739 88321319 info@donyayefan.ir

تهویه استخر (هوشمند)

تهویه استخر یکی از ملزمات اساسی در تمامی استخر ها می باشد. تهویه استخر باعث جلوگیری از فرسایش سازه و تجهیزات موجود در استخرها میباشد‌.

میزان رطوبت در استخرها یکی از مهمترین عوامل ایجاد فرسایش در سازه و تجهیزات موجود در استخرها میباشد‌،همچنین کنترل میزان این رطوبت توسط دستگاههای اگزوز فن همیشه امکان پذیر نیست زیرا در زمستان با تخلیه رطوبت هوای گرم نیز تخلیه شده و هوای سرد جایگزین آن میشود و لازم است تا باصرف انرژی حرارتی بسیار بالایی(مخصوصا در مناطق سردسیر) این هوا مجددا گرم شود.عدم تهویه ویا تهویه کم نیز موجب بالارفتن رطوبت و صدمه به سازه و تجهیزات میگردد‌.
باتوجه به مشکلات گسترده ای که مورد فوق بوجود آورده گروه تولیدی صنعتی دنیای فن اقدام به طراحی و اجرای سیستمهای فوق نموده و با توجه به محیطهای مختلف این سیستم را عرضه مینماید.
این سییتم شامل:واحد اگزوز فن، واحد رطوبت گیر،واحد پیش گرمکن، واحد هوای تازه،دمپر،سنسورها،واحد PLC،درایو اینورتر و فیلترها می باشد.
در این سیستم میزان رطوبت توسط سنسورها اندازه گیری شده و به واحد PLC گزارش میگردد و واحد PLC نیز بعد از پردازش اطلاعات و با توجه به میزان رطوبت و تهویه مورد نیاز با افزایش یا کاهش سرعت چرخش موتور میزان ظرفیت اگزوز فن و واحد هوای تازه را تنظیم مینماید.
نحوه انجام کار سیستم در تابستان:
در فصل تابستان با توجه به وجود هوای گرم در محیط ،هوای مرطوب استخر توسط اگزوزفن تخلیه شده و هوای محیط توسط واحد هوای تازه بعد از تصفیه توسط فیلترها به محوطه استخر فرستاده میشود.
نحوه انجام کار سیستم در زمستان:
در زمستان با توجه به سرمای هوای محیط اگزوز فن هوای تخلیه شده را به محیط خارج تخلیه نمیکند بلکه هوا را وارد واحد رطوبت گیر مینماید تا رطوبت اضافی گرفته شود.هوای خشک بعد از خروج شدن از واحد رطوبت گیر وارد واحد پیش گرمکن شده وتا دمای اولیه گرم میگردد سپس واحد هوای گرم و خشک شده را پس از تصفیه توسط فیلترها به محیط داخل باز میگردانند.
در زمستان معمولا 20%درصد هوای تخلیه شده به محیط خارج فرستاده میشود و واحد هوای تازه هم نهایتا 20% از هوای مورد نیاز خود را از هوای خارج تامین مینماید.این موضوع موجب میشود که علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی و تامین گرمایش و رطوبت کافی اکسیژن مورد نیاز محیط نیز به خوبی تامین گردد.

ارسال دیدگاه