logo
88826005 - 88860739 88321319 info@donyayefan.ir

انتخاب هواکش – قسمت دوم

در مقاله قبلی درباره ظرفیت (گذر حجمی و فشار موردنیاز) در انتخاب هواکش صبحت کردیم در این مقاله می خواهیم درباره یکی دیگر از عواملی که در انتخاب هواکش موثر است مطلبی را بیان نماییم.

جریان هوا

  • جا به جایی مواد توسط هواکش

برای انتقال هوای آلوده به دود یا گرد و غبار می توان از هواکش های گریز از مرکز عقب بر یا تیغه خمیده یا از هواکش های محوری استفاده کرد. برای گرد و غبارات سبک دمه ها یا رطوبت، هواکش هایی با تیغه خمیده به عقب و یا تیغه شعاعی ترجیح داده می شود. هنگام جا به جایی مواد و یا زمانی که بار ذرات زیاد است معمولا از تیغه های شعاعی استفاده می شود.

  • مواد قابل انفجار  یا قابل اشتعال

هنگامی که جریان هوای عبوری از هواکش دارای مواد قابل انفجار و یا قابل اشتعال است باید از هواکش هایی که ساختار آنها ضد جرقه است استفاده کرد. در صورتی که الکتروموتور هواکش نیز در مسیر جریان هوای قابل اشتعال و یا قابل انفجار قرار دارد باید از موتور ضد جرقه استفاده شود. این هواکش ها باید با دستور العمل های سازمان ملی آتش نشانی آمریکا مطابقت داشته باشند.

  • مواد خورنده

هنگام کار با مواد خورنده باید جنس هواکش، بلبرینگ ها و بدنه از مواد خاصی انتخاب شده و یا دارای روکش مقاوم در برابر موارد خورنده باشند.

  • انتقال هوای داغ

حداکثر دمای عملیات بر مقاومت مواد اثر دارد لذا به منظور انتخاب جنس صحیح هواکش، بلبرینگ ها و تتیب مناسب آن ها ضروری است. قبلا باید از شرایط جریان هوای عبوری مطلع بود.

انتخاب هواکش

 

ارسال دیدگاه